• info@lopas.ir
  • امروز : دوشنبه 11 تیر 1403
خودکفایی ایران در تولید مرغ اجداد
53 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

رئیس سازمان اقتصادی کوثر، ناصر فخاری، اعلام کرد که خودکفایی در تولید مرغ اجداد به عنوان یکی از دستاوردهای کشور در زمینه تولید مرغ به‌شمار می‌رود. وی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار داشت که با شروع بحران اوکراین و تحولات منطقه، اهمیت خودکفایی در امنیت غذایی برای ایران واضح شده است. طی این توضیحات، اشاره شد که ایران در حال حاضر توانایی تولید تمامی لایه‌های مرغ را دارد و نیازی به واردات مرغ مادر و اجداد ندارد. فخاری بیان کرد که هرم تولید مرغ شامل چهار لایه اصلی است و اولین لایه آن لایه ژن شناختی مرغ است که تنها حدود هفت کشور به این دانش دسترسی دارند. وی درباره کارشناسی آمریکا برای دسترسی ایران به مرغ اجداد اظهاراتی داشت و افزود که در معرض تحریم‌های غذایی آمریکا و وابستگی به واردات مرغ اجداد بودند، اما در دو سال گذشته موفق به تولید این بخش از زنجیره تولید مرغ در داخل کشور شده‌اند تا نیازی به واردات آن نباشد.

افزایش تولید مرغ مادر در زنجیره تامین مرغ کشور
افزایش تولید مرغ مادر در زنجیره تامین مرغ کشور، به عنوان یکی از دستاوردهای کشور در زمینه تولید مرغ، به ویژگی هایی که رئیس سازمان اقتصادی کوثر، ناصر فخاری، درباره آن توضیح داد، باز می‌گردد. او اظهار کرد که با تولید مرغ اجداد، در آینده امیدوار به دسترسی به مرغ لاین نیز هستیم و از رشد تولید مرغ مادر در زنجیره تامین مرغ کشور خبر داد. همچنین، او به این نکته اشاره کرد که دانش تولید مرغ در کشور به‌طور بومی شده و دیگر تحت تأثیر تکانه‌های خارجی و تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد. این موضوع باعث شده که در تولید مرغ اجداد، ملاحظات پدافند غیرعامل نیز مد نظر قرار گیرد تا دشمنان نتوانند به این حوزه آسیب برسانند.
دستگاه‌های جوجه‌کشی در داخل تولید می‌شود

درباره نوسان قیمت مرغ و عوامل تأثیرگذار بر آن، ناصر فخاری اظهار داشت: نوسان قیمت مرغ بر اساس افزایش نرخ ارز، نهاده‌ها یا واردات جوجه رخ می‌دهد. در حال حاضر، ما فقط در زمینه تأمین نهاده وابستگی داریم.

وی افزود: باید به بهره‌وری آب توجه کنیم و با تولید داخلی یا کشت فراسرزمینی، وابستگی به تأمین نهاده را کاهش دهیم.

رئیس سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: در زمینه دستگاه‌های جوجه‌کشی نیز ما تحت تأثیر تحریم‌ها بودیم و حتی یک حسگر نیز به ما داده نمی‌شد، اما اکنون توانسته‌ایم دستگاه‌های جوجه‌کشی را تولید کنیم و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

لوپاس

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

× پنل کاربری