• info@lopas.ir
  • امروز : چهارشنبه 13 تیر 1403
قصاب متخلف و جاعل مهر دامپزشکی در چرام به مرجع قضایی معرفی شد
16 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام از شناسایی قصاب متخلف که اقدام به کشتار غیر مجاز دام وجعل مهر دامپزشکی نموده بود خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، امیر احمدی مطلق  ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای انجام نظارت های مستمر بهداشتی بر مراکز عرضه شهرستان،  اکیپ نظارت دامپزشکی چرام در بازدید از یک واحد قصابی موفق به کشف یک لاشه گوسفندی که به صورت غیر مجاز و خارج از چرخه نظارت دامپزشکی کشتار و با مهر جعلی دامپزشکی نیز ممهور شده بود، گردید که پس از تکمیل پرونده،  قصاب متخلف به مرجع قضایی معرفی گردید.
وی گفت : کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه معمولا در دام های بیمار و ناسالم و در محل هایی بدون داشتن شرایط بهداشتی لازم انجام می گردد که مخاطرات بهداشتی فراوانی از جمله ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و تب مالت را برای مصرف کننده در پی خواهد داشت.
احمدی مطلق ادامه داد: در کشتارگاه دام قبل ، حین  و پس از کشتار توسط بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرد و پس از حذف آلایش و لاشه های آلوده و بیمار ،  لاشه های سالم با نصب لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی و طی دوره پیش سرد در کشتارگاه با رعایت زنجیره سرد در مراکز و قصابی ها توزیع می گردد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام در پایان از همشهریان درخواست نمود کلیه فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 1512 به دامپزشکی  اطلاع دهند.

لوپاس

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

× پنل کاربری