• info@lopas.ir
  • امروز : جمعه 22 تیر 1403
بخش علمی حامی بازوی اجرایی در حوزه امور دام است
3 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی، خودکفایی در تولید داخلی محصولات دامپروری را از ارکان تامین امنیت غذایی دانست و افزایش بهره‌وری بر پایه دانش و فناوری برای تولید فراوردهای پروتئینی مورد نیاز سفره مردم را ضروری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدابراهیم حسن‌نژاد در نشست هم‌اندیشی با محققان موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، بر ارتباط بیشتر معاونت امور تولیدات دامی با این موسسه تحقیقاتی تاکید کرد.

وی با بیان این که باید از همه ظرفیت‌های علمی و انسانی بهره ببریم، گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها سبب می‌شود تا بتوانیم مشکلات بخش دامپروری را حل کنیم.

معاون امور تولیدات دامی با تاکید بر این که توجه به حوزه دامپروری، صیانت از امنیت غذایی را در پی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: تولیدات پروتئین حیوانی در جامعه دارای اهمیت بالایی است و باید در این زمینه محصولات کیفی و دارای قابلیت رقابت تولید شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از صنعت طیور، دام روستایی و دامپروری از محل علوفه وارداتی تغذیه می‌شود و این وابستگی، قابلیت آسیب‌پذیری صنعت دام را افزایش می‌دهد.

به گفته حسن‌نژاد،  ظرفیت زیادی در این زمینه وجود داشته و باید از پسماندهای تکنولوژی به عنوان نهاده دامی استفاده شود.

وی به معضلات اجتماعی پیش آمده، مانند مهاجرت روستاییان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع در نهایت به تولید و دامپروری لطمه وارد کرده است.

حسن‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موسسه تحقیقات علوم دامی و محققان آن در بحث تغذیه و اصلاح نژاد اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این مجموعه در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است و راهبردهای سیاستی برای توسعه مرغ آرین از اشتراکات تحقیق و اجرا در حوزه دام و طیور است.

وی افزود: همکاری گسترده‌ای در زمینه رفع نیاز تغذیه و توجه به این امر در خصوص گیاهان کم آب‌بر مقاوم به شوری و در تناوب با محصولات دیگر در زمینه خوراک دام در دست انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به حوزه اصلاح نژاد دام اشاره کرد و افزود: باید با همکاری مرکز اصلاح نژاد معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی با توجه به پتانسیل نژاد دام‌های سبک فعالیت‌هایی انجام شود.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان بخش دام و طیور گفت: دستاوردها در این زمینه در نهایت به ارتقا و بهره‌وری تولیدات دامپروری کمک می‌کند.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات علوم دامی کشور حمایت کننده بخش اجرا از حیث علمی به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ معاون وزیر در امور تولیدات دامی با حضور در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از نمایشگاه دستاوردهای این موسسه نیز بازدید کرد.

لوپاس

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

× پنل کاربری